Różnica między bankowością prywatną a zarządzaniem majątkiem

Private banking i wealth management to terminy, które w pewnym sensie oznaczają jedno i to samo. Usługi finansowe w ramach bankowości prywatnej i zarządzania majątkiem różnią się jednak pod wieloma względami i dlatego nie można powiedzieć, że są to te same usługi finansowe.

Zarządzanie majątkiem to szersza kategoria usług finansowych, których celem jest optymalizacja portfela klienta, biorąc pod uwagę jego awersję do ryzyka i inwestując jego aktywa finansowe zgodnie z jego planami i celami finansowymi. Wealth management może być praktykowany na portfelu o niemal dowolnej wielkości, choć jak sugeruje nazwa usługi, firmy świadczące te usługi zazwyczaj kierują je do zamożniejszych klientów.

Dla porównania, bankowość prywatna zwykle odnosi się do usług oferowanych przez publiczne lub prywatne instytucje finansowe bardzo zamożnym osobom. Instytucje te zatrudniają profesjonalistów, którzy oferują zamożnym klientom spersonalizowane usługi i zarządzanie ich finansami.

Bankowość prywatna

Czym dokładnie jest private banking? Bankowość prywatna odnosi się ogólnie do instytucji finansowych, które świadczą usługi zarządzania finansami dla swoich bardzo zamożnych klientów. W niektórych przypadkach usługi te mogą być również świadczone osobom z aktywami poniżej 100 000 euro, ale większość banków prywatnych (lub oddziałów bankowości prywatnej) ustaliła niższy próg, wynoszący co najmniej sześć cyfr. Bankowość prywatna jest bardzo ekskluzywna i zarezerwowana dla klientów posiadających znaczne ilości gotówki lub innych aktywów, które mogą wpłacić na swoje konto, a następnie zainwestować.

Bankowość prywatna zapewnia doradztwo inwestycyjne i ma na celu zajęcie się kompletną sytuacją finansową każdego klienta. Private bankierzy zazwyczaj pomagają bardzo zamożnym klientom, dostarczając im indywidualnych rozwiązań finansowych. Ponadto pracownicy banku pomagają klientom w planowaniu i tworzeniu planów emerytalnych i strukturalnych, aby przekazać zgromadzony majątek członkom rodziny lub innym wyznaczonym beneficjentom.

Na rynku są banki konsumenckie różnej wielkości, które stworzyły oddziały bankowości prywatnej. Oddziały te oferują bardzo zamożnym klientom znaczące korzyści, aby ich przyciągnąć i zatrzymać.

Korzyści z bankowości prywatnej

Klienci pionów bankowości prywatnej, którzy mają na swoich kontach znaczne sumy pieniędzy, otrzymują zazwyczaj godne pozazdroszczenia oprocentowanie i usługi podobne do tych, które oferują konsjerże.

Dodatkowo, klienci Private Banking mają bezpośredni dostęp do pracowników banku, którzy zajmują się ich pieniędzmi. Nie muszą się więc martwić, że będą musieli spędzić pół dnia w kolejce i ciągle tłumaczyć swoją sytuację i bieżące problemy zwykłym pracownikom banku.

Jednocześnie klienci bankowości prywatnej mają bezpośredni kontakt ze starszym doradcą zajmującym się ich kontem, który na polecenie klienta może wykonać każdą transakcję, od realizacji czeku po przeniesienie dużych sum pieniędzy z jednego konta na drugie.

Wszystkie te korzyści są częścią planu instytucji bankowej mającego na celu zapewnienie zysku. Banki starają się przyciągnąć zamożnych klientów, ponieważ ich biznes i pieniądze generują dla banku znaczące pieniądze, co pozwala mu na powtórne prowadzenie biznesu i pozyskiwanie nowych.

Jak prywatni bankierzy zdobywają swoich klientów

Klienci banków prywatnych, zwłaszcza ci najbogatsi, dyskutują z innymi zamożnymi osobami na temat specjalistycznego i elitarnego traktowania, jakie otrzymują. To są nowi potencjalni klienci banków prywatnych. Klienci zwykle wspominają o tych nowych potencjalnych klientach swoim private bankom, którzy następnie wysyłają im zaproszenia i dzwonią na spotkania.

Dodatkowo, oddziały bankowości prywatnej znajdują nowych klientów w trakcie realizacji bieżących działań kredytowych. Banki mają dostęp do zeznań podatkowych i innych dokumentów osobistych. Mając te informacje, mogą znaleźć innych potencjalnych klientów. Do tych potencjalnych klientów wysyłane są również zaproszenia na spotkania osobiste.

Każdy bank ma ustaloną minimalną wartość aktywów dla osoby, która może zostać klientem jego oddziału bankowości prywatnej. Ich celem jest znalezienie jak największej liczby klientów, którzy posiadają aktywa inwestycyjne o wartości co najmniej 250,000 euro. Niektóre banki prywatne ustanowiły jednak znacznie wyższy próg i przyjmują tylko klientów z aktywami inwestycyjnymi o wartości co najmniej miliona euro.

Klienci korzystający z usług private banking płacą wysoką opłatę za usługi, które otrzymują. Banki, w których zamożni klienci deponują swoje fundusze, dysponują dużymi kwotami pieniędzy, które mogą pożyczać innym klientom, generując w ten sposób dochód z odsetek. Ponadto banki zarabiają wysokie odsetki od wysokich kredytów hipotecznych i biznesowych, o które zazwyczaj starają się zamożniejsi klienci.

Jeśli nie potrzebujesz wsparcia i doradztwa, masz przygotowane pieniądze na start i jesteś gotów zainwestować, zawsze możesz zrobić to sam bez pomocy doradcy. Wystarczy, że znajdziesz odpowiedniego brokera.

Zarządzanie majątkiem

Zarządzanie majątkiem polega na doradzaniu i dokonywaniu inwestycji w imieniu zamożnych klientów. Firmy, które specjalizują się w świadczeniu tego typu usług są podstawowym źródłem dla klientów, którzy chcą inwestować w różne fundusze i akcje. Doradcy Wealth Management pomagają też swoim klientom w planowaniu finansowym, zarządzając portfelami inwestycyjnymi klientów. Ponadto świadczą im inne usługi finansowe związane z prywatnymi finansami klienta.

Usługi zarządzania majątkiem są oferowane głównie przez większe instytucje finansowe, takie jak Goldman Sachs. Są one również świadczone przez niezależnych doradców finansowych lub zarządzających portfelami, którzy posiadają liczne licencje na świadczenie różnego rodzaju usług finansowych i doradczych z naciskiem na klientów o wysokiej wartości netto.

Co może, a czego nie może robić doradca ds. zarządzania majątkiem?

Doradca ds. zarządzania majątkiem musi zorganizować bezpośrednie spotkanie z każdym klientem, aby omówić jego cele, poziom tolerancji ryzyka oraz wszelkie inne warunki lub ograniczenia, jakie klient może mieć w związku z inwestowaniem swoich aktywów. Następnie Doradca Wealth Management opracuje strategię inwestycyjną, która uwzględnia wszystkie informacje przekazane Doradcy przez Klienta i ma na celu osiągnięcie celów inwestycyjnych Klienta. Jednak praca doradcy ds. zarządzania majątkiem jeszcze się nie skończyła. Doradca nadal zarządza pieniędzmi i aktywami klienta i wykorzystuje różne produkty inwestycyjne, aby dopasować się do wymagań klienta.

Doradcy Wealth Management nie zawsze mogą zaoferować klientom tak samo wyspecjalizowaną i spersonalizowaną obsługę jak bankierzy prywatni. W większości przypadków jednak ci doradcy finansowi spędzają dużo czasu ze swoimi zamożnymi klientami. Co więcej, doradcy ci nie mogą otwierać kont bankowych w imieniu swoich klientów, ale mogą im pomóc w wyborze odpowiedniego rodzaju konta.

Pozwala to doradcom na całkowicie niezależne spojrzenie na podstawowe aktywa, które składają się na portfel inwestycyjny klienta. Doradcy są zazwyczaj wynagradzani za wyniki portfela, więc starają się doradzać swoim klientom najlepiej jak potrafią. Przywiązują oni znacznie większą wagę do udzielania właściwych porad finansowych, aby pomóc osobom indywidualnym utrzymać, zachować i zwiększyć wartość ich aktywów.

Największą różnicą pomiędzy bankowością prywatną a zarządzaniem majątkiem jest to, że bankowość prywatna nie zawsze zajmuje się inwestowaniem aktywów klienta. Prywatni bankierzy mogą dostarczyć klientom informacji o ich opcjach inwestycyjnych, ale nie wszystkie prywatne banki są zaangażowane w proces inwestowania aktywów swoich klientów.

Z drugiej strony, doradcy Wealth Management doradzają swoim klientom w celu poprawy ich sytuacji finansowej. Ponadto, pomagają klientom w inwestowaniu aktywów w celu generowania wysokich zysków.

Powiązane wpisy

Polecane

Eksperci finansowi i kredytowi – w czym Ci pomogą?

Mało kto może dziś sobie pozwolić na założenie własnej firmy, czy na kupno mieszkania...

Direct marketing w aptece. Jak robić to dobrze?

Firmy farmaceutyczne coraz częściej wykorzystują w komunikacji z farmaceutami kanały cyfrowe. Jednak marketing bezpośredni...

Różnica między bankowością prywatną a zarządzaniem majątkiem

Private banking i wealth management to terminy, które w pewnym sensie oznaczają jedno...

Cena żywca wieprzowego – czy rolnicy mają powody do...

Rolnicy, którzy zajmują się hodowlą świń, mają za sobą trudny okres. Pandemia i...

Program Ulga od długu – w jakich sytuacjach się...

Nawet niewielkie, jednorazowe niespłacone zobowiązanie może z czasem przerodzić się w poważny kłopot,...

Zebra Global Shopper Study: Pandemia przyspiesza realizację planowanych wydatków...

Ponad 80 proc. decydentów postrzega kasy samoobsługowe, oprogramowanie dla pracowników i analitykę jako...

Sprawdź również